Nieuwe deal tussen Qantas en Tourism Australia

03/08/2016

Luchtvaartmaatschappij Qantas en Tourism Australia hebben een nieuwe deal afgesloten om samen Australië wereldwijd te promoten. De deal is 20 miljoen Australische dollar waard, en werd afgesloten voor drie jaar.

Foto: Alan Joyce, CEO van de Qantas Group en John O'Sullivan, directeur van Tourism Australia.

Door de samenwerking willen beide partners nog meer internationale bezoekers naar Australië te lokken. De focus van de campagne zal vooral liggen op de Verenigde Staten, Azië, het Verenigd Koninkrijk en Europa.

Het belangrijkste onderdeel van de campagne ligt op het digitale vlak. Maar ze zullen ook samenwerken op het vlak van PR, sociale media en het uitwisselen van gegevens.

De overeenkomst werd ondertekend door Alan Joyce, CEO van de Qantas Group en John O’Sullivan, directeur van Tourism Australia.

ALAN JOYCE

Alan Joyce: ‘Zowel Qantas als Tourism Australia hebben hetzelfde doel. Ze willen een sterke toeristische sector waarbij Australië het favoriete land van bestemming wordt. Op dit moment gaat het toerisme naar en in Australië al in stijgende lijn. En het is de ideale periode om onze krachten opnieuw te bundelen. De voorbije twee jaar heeft onze luchtvaartmaatschappij volop ingezet om meer bestemmingen op te nemen in ons netwerk. We zijn ook nauwer gaan samenwerken met andere belangrijke spelers. En we hebben ook geïnvesteerd in onze vloot, lounges en in nieuwe technologie. We willen de bezoekers op weg naar Australië de best mogelijke reiservaring geven. Qantas is altijd al de grootste private partner van de Australische toeristische industrie geweest en dat blijven we ook de komende jaren doen.’

Het voorbije jaar bracht Qantas meer dan drie miljoen internationale bezoekers naar Australië. Geen enkele andere luchtvaartmaatschappij deed beter.

JOHN O’SULLIVAN

John O’Sullivan was uiteraard ook erg opgetogen met deze nieuwe overeenkomst: ‘Als je naar de beide partners kijkt, dan is dit een zeer logische samenwerking. Niet alleen voor Tourism Australia, niet alleen voor Qantas maar zeker ook voor al die toeristen die richting Australië trekken.’

Qantas en Tourism Australia hebben het voorbije halfjaar al samengewerkt voor een aantal projecten. Dit resulteerde o.a. in deze video.

Qantas vervoert jaarlijks zo’n 27 miljoen passagiers en samen met de partners van Oneworld biedt de Qantas Group meer dan 1000 bestemmingen aan wereldwijd.

Foto: Alan Joyce, CEO van de Qantas Group en John O’Sullivan, directeur van Tourism Australia. (c) Qantas